Cellulit – Czego nie należy jeść?

Cellulit czego nie jeść

Cellulit to nieestetyczne zmiany w obrębie tkanki podskórnej, prowadzące do efektu nierównej powierzchni skóry. Jego widoczność zależy od stanu jędrności skóry oraz tkanki podskórnej. Przy wiotkiej skórze i kumulacji tkanki tłuszczowej, dochodzi do powstania pomarańczowej skórki. Jednak to nie tylko problem natury estetycznej – to także zaburzenie naturalnej równowagi organizmu. Zaburzenia krążenia limfy, kumulacja nadmiaru tkanki tłuszczowej, zaleganie wody w organizmie – na te nieprawidłowości ogromny wpływ ma dieta. Gdy pojawi się cellulit czego nie jeść? Jak komponować codzienny jadłospis? Czego należy bezwzględnie unikać? Jakie suplementy na cellulit stosować?

Podstawowymi produktami, które koniecznie należy wykluczyć z diety, są słodycze oraz słodkie napoje. Zawierają one ogromne ilości cukru, które sprzyjają tyciu i powstawaniu charakterystycznych zmian w typie pomarańczowej skórki. Ale cukier to nie tylko słodycze – węglowodany proste, które powodują zaburzenie gospodarki lipidowej i insulinowej, to także białe makarony i pieczywo. Natychmiast trawione do glukozy, wywierają na organizm taki sam wpływ, jak słodkości.

Kolejną grupą produktów do wyeliminowania są tłuste, smażone potrawy i fast foody. Obfitują w  tłuszcze zwierzęce, zwłaszcza bardzo niezdrowe tłuszcze trans, powstające w efekcie przemysłowej obróbki żywności. Kumulują się w komórkach tłuszczowych, ponadto przyspieszają starzenie się skóry i zanik włókien kolagenowych, a brak jędrności skóry nasila widoczność cellulitu.

Kolejnym zakazanym produktem spożywczym jest sól. Uważać należy zwłaszcza na sól ukrytą w przetworzonej żywności (wędliny, pasztety, konserwy, zupy, sosy w proszku), z zawartości której wielu z nas nie zdaje sobie sprawy. Sól zatrzymuje wodę w organizmie i sprzyja obrzękom, co pogłębia problemy z pomarańczową skórką. Wszechobecny glutaminian sodu wykazuje podobne działanie. Mocno przetworzona żywność to także konserwanty, barwniki czy środki aromatyczne, które kumulują się w tkance tłuszczowej, zaburzają metabolizm i utrudniają redukcję masy ciała oraz sprzyjają wiotkości skóry.

Niekorzystny wpływ na pomarańczową skórkę ma alkohol – jest źródłem znacznej ilości kalorii, sprzyja zatem kumulacji tkanki tłuszczowej. Ponadto generuje obrzęki i nasila nieestetyczne zmiany w tkance podskórnej. Nie zaleca się także picia dużych ilości mocnej kawy i herbaty.

To tyle w dzisiejszym wpisie. Mam nadzieję, że wam się podobał. Większość porad, które tu napisałam znalazłam na stronie życie bez cellulitu także polecam ją odwiedzić. Znajdziecie tam więcej porad na temat pozbywania się cellulitu.

Ps. Ostatnio znalazłam ciekawy ranking tabletek na cellulit, znajduje się on pod adresem:
http://www.zyciebezcellulitu.pl/tabletki-na-cellulit/
. Według mnie warto przeczytać ten artykuł. Pozdrawiam. :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>